Názov školy | Stredná odborná škola polytechnická , Jelšavská 404, Dolný Kubín - Kňažia |
Adresa školy | Jelšavská 404, Dolný Kubín- Kňažia |
Telefón | +421 43 5863139 |
sekretariat@sospknazia.sk | |
WWW stránka | www.sospknazia.sk |
Priezvisko, meno | telefón | ||
---|---|---|---|
Riaditeľ | Bellová Adriana Ing. | 0905 667 097 | bellova@sospknazia.sk |
ZRŠ pre teoretické vyučovanie | Bruncková Iveta Ing. | 0905 753 405 | brunckova@sospknazia.sk |
ZRŠ pre praktické vyučovanie | Hládek Jozef Mgr. | 0907 202 077 | hladek@sospknazia.sk |
vedúca ekonómka | Gallová Marcela | 0905 751 237 | marcela.gallova@vuczilina.sk |
Dátum posledného ustanovujúceho zasadnutia orgánu školskej samosprávy : 27.09.2021
Titl., priezvisko, meno | Funkcia | Zmena | |
---|---|---|---|
predseda | Ing. Strapec Marián | predseda rady školy | od 27.06.2023 Mgr. Miriama Ferancová |
pedagogickí zamestnanci | Mgr. Janotík Peter | podpredseda rady školy | |
ostatní zamestnanci | Pukančíková Jana | člen rady školy | |
zástupcovia rodičov | Meravá Lenka | člen rady školy | |
Mgr. Homolková Zuzana | člen rady školy | ||
Macák Pavol | člen rady školy | ||
zástupca zriaďovateľa | Mgr. Jana Boráková | člen rady školy | |
Mgr. Kubáň Zdenko | člen rady školy | ||
Ing. Prílepok Ján | člen rady školy | ||
zástupca SOPK | Ing. Sojčáková Alžbeta | člen rady školy | |
žiak SOŠP D.Kubín-Kňažia | Novák Michal | člen rady školy |
Názov | Žilinský samosprávny kraj |
Sídlo | Komenského 48, 011 09 Žilina |
Telefón | 041/5032111 |
info@zilinskazupa.sk |
Činnosť rady školy za šk. rok 2022/2023
- 28.09.2022 odsúhlasenie zmeny ŠKVP pre školský rok 2022/2023 - per rollam
- 21.10.2022 odsúhlasenie Správy o VVČ a Hospodárskom výsledku - per rollam
- 04.01.2023 odsúhlasenie nového zástupcu rodičov do územnej školskej rady (nový zástupca rodičov: Lenka Meravá) - per rollam
- 20.09.2022 voľba nového predsedu do Školského parlamentu - Michal Novák, II.D
- 12.06.2023 voľby zástupcu do rady školy z pedagogických zamestnancov - do rady školy bola zvolená Mgr. Miriama Ferancová
- 14.06.2023 odsúhlasenie plánu výkonov zriaďovateľom, určené počty tried 1.ročníka a počty žiakov učebných a študijných odboroch v
školskom roku 2023/2024
- 27.06.2023 zasadnutie rady školy - voľba predsedu RŠ (Mgr. Miriama Ferancová), podpredsedu RŠ (Mg. Peter Janotík); oboznámenie s
počtom a štruktúrou žiakov podľa odborov zapísaných do 1. ročníka pre školský rok 2023/2024; oboznámenie so zrealizovanými
opravami, nákupmi a plánom ďalších aktivít pre pedagogicko-organizačné a materiálno-technické zabezpečenie výchovno-
vzdelávacieho procesu školy od budúceho školského roku
Počet žiakov školy: 311
Počet tried: 14
Podrobnejšie informácie:
V školskom roku 2022/2023 sme prijali 6 žiakov z Ukrajiny, traja z nich potom podali žiadosť o ukončenie štúdia.
Trieda | Počet žiakov |
---|---|
I.Aa | 14 |
I.Bae | 7 |
I.Be | 8 |
I.Bn | 3 |
I.Cmn | 8 |
I.Cp | 9 |
I.Eme | 10 |
I.Emep | 9 |
I.Emm | 12 |
II.Aa | 18 |
II.Ae | 6 |
II.An | 4 |
II.Cmn | 12 |
II.Cp | 6 |
II.Dmm | 14 |
II.Eme | 12 |
II.Emep | 9 |
III.Aa | 19 |
III.Be | 5 |
III.Bn | 14 |
III.Cmn | 18 |
III.Cp | 12 |
III.Eme | 11 |
III.Emep | 5 |
III.Emm | 12 |
IV.Cmn | 21 |
IV.Cp | 9 |
IV.Eme | 8 |
IV.Emm | 11 |
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. | Počet úväzkov pedag. prac. |
---|---|---|---|
TPP | 34 | 27 | 59,98 |
DPP | - | - | - |
Znížený úväzok | 6 | 6 | 2,24 |
ZPS | 1 | 4 | 5,0 |
Na dohodu | - | - | - |
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|---|---|---|
učiteľov | 0 | 35 | 35 |
vychovávateľov | 0 | 0 | 0 |
asistentov učiteľa | 0 | 2 | 2 |
špeciálny pedagóg | 0 | 1 | 1 |
spolu | 0 | 38 | 38 |
Trieda | Predmet | Počet hodín týždenne |
---|---|---|
1. ročník | etická výchova | 1 |
2. ročník | etická výchova | 1 |
I.C | občianska náuka | 1 |
III.B | občianska náuka | 1 |
Názov súťaže | Počet žiakov | okr. kolo | kraj. kolo | národ. kolo | medzinár. kolo |
---|---|---|---|---|---|
Mladý tvorca - elektrotechnika | 2 | - | - | 2 | - |
Olympiáda v ANJ | 1 | 1 | 1 | - | - |
SIP | 1 | - | 1 | - | - |
IBobor | 70 | 70 | - | - | - |
Olympiáda v DEJ | 1 | - | 1 | - | - |
Festival vedy a techniky | 2 | - | - | 2 | - |
Skills Slovakia | 2 | - | - | 2 | - |
UNIZA - súťaž v 3D tlači | 1 | - | - | 1 | - |
Matematický klokan | 20 | 20 | - | - | - |
Školské
aktivity 2022/23
Akcia |
Názov |
Poznámka |
Prednášky a
workshopy |
Preventívne programy –
budovanie triednej klímy, stmelenie triedneho kolektívu |
I.E, I.B, I.C, I.A |
I.E, I.B, I.C, I.A |
||
I.A |
||
I.B, I.C |
||
II.A |
||
i.E |
||
Prevencia CPP
v triednych kolektívoch |
II.E |
|
Prevencia a intervencia
závislostí |
I.A, I.E, I.B, I.C |
|
Dopravná výchova a
kyberšikana |
I.E, II.A, II.C, III.A,
III.C, III.E |
|
Od hoaxov k porozumeniu |
I.A, I.B, I.C, II.D, II.E |
|
Inovatívne stretnutie
stredných odb. škôl |
Michal Novák, Andrej Zuberský,
Matej Noga |
|
Readycon |
III.C, III.E |
|
Prednášky - Šútovo Rieka |
I.E |
|
Softskills |
IV.C, IV.E |
|
Mladý líder |
Matej Noga, Stanislav Baranov |
|
Obchodovanie s ľuďmi |
III.C, III.E |
|
Poučenie žiakov
o bezpečnom správaní |
Žiaci prvých ročníkov |
|
Beseda o drogových
závislostiach |
II.E, II.D |
|
Otvorene o extrémizme |
III.C, III.E |
|
Možnosti štúdia na
strojníckej fakulte v ZA |
IV.C, IV.E |
|
Právna zodpovednosť
a mediálna gramotnosť |
Žiaci prvých ročníkov |
|
Moje prvé zamestnanie |
III.B, IV.C, IV.E |
|
III.A |
||
Odborné exkurzie |
|
|
Odborná exkurzia – veľtrh
Brno |
vybraní žiaci všetkých
ročníkov |
|
Autosalón Nitra |
vybraní žiaci všetkých
ročníkov |
|
Odborná exkurzia Auschwitz -
Krakow |
III.C, III.E |
|
Kultúrne
vystúpenia |
Divadelné predstavenie
November 89 |
I.A, I.B, I.C, I.E, II.D, II.E,
III.B |
Divadelné predstavenie Svet
médií |
I.E, II.A, II.C, III.A |
|
Divadelné predstavenie v
Martine |
IV.E, IV.C |
|
Výstava Anna Franková |
III.C, II.D, II.E |
|
Divadelné predstavenie
v BA SND |
IV.C |
|
Divadelné predstavenie
V DK Kým kohút nezaspieva |
III.E, III.C |
|
Súťaže |
Festival vedy a techniky |
Ján Holeček iV.E (certifikát) |
Florbal |
Vybraní žiaci, 3.miesto |
|
UNIZA – súťaž v 3D tlači |
Andrej Zuberský – 6. miesto |
|
Mladý tvorca v elektrotechnika |
Ján Holeček a Marek Hvoľka 1.miesto |
|
Ibobor |
Vybraní žiaci |
|
SIP |
Vybraní žiaci |
|
SIP krajské kolo |
Ján Buša – 6. miesto |
|
Olympiáda v DEJ krajské kolo |
Matúš Paluga - |
|
Olympiáda v ANJ školské
kolo |
Vybraní žiaci |
|
Olympiáda v ANJ okresné kolo |
Matej Homolka – 1. miesto |
|
Olympiáda v ANJ krajské
kolo |
Matej Homolka – 7. miesto |
|
Matematický klokan školské
kolo |
Vybraní žiaci |
|
Súťaž Skillslovakia – Mladý
mechatronik 23 |
Ján Holeček, Dominik Staš 6.m |
|
Mikulášsky futsalový turnaj |
Vybraní žiaci |
|
Celoškolská súťaž
v programovaní na PC |
III.C, IV.C |
|
Akcie školy |
Ekologický deň |
II.E, IV.C, IV.E |
EkoAlarm |
IV.E |
|
I.A, II.E |
||
Jarné upratovanie
a skrášlenie mesta |
I.B, I.E, I.A, I.C |
|
Veľkonočná kvapka krvi |
Vybraní žiaci |
|
Bubnovačka |
Vybraní žiaci |
|
Športovo – turistický kurz |
Žiaci prvých ročníkov |
|
Lyžiarsky a snowboardový
kurz |
Žiaci prvých ročníkov |
|
Imatrikulácia prvákov |
1. ročníky, žiaci ŽŠP |
|
Dni otvorených dverí |
Celá škola |
|
Kurz na ochrana života a
zdravia |
III.C, III.E |
|
Vianoce
22 |
Všetci žiaci |
|
Mikuláš
22 |
Žiaci ŽŠP |
|
Výchovný
koncert |
Žiaci prvých a druhých
ročníkov |
|
Program
pre PZ - Magdaléna Nagyová |
Všetci PZ |
|
Do
školy na bicykli |
Celá škola |
|
Technický šikula EkoAlarm |
Pre ZŠ IV.E |
|
Cvičenie na ochranu života a
zdravia |
i.E, ii.A, II.C, III.A,
III.E, III.C |
|
I.A, I.B, I.C, I.E |
||
Bezpečnosť a ochrana života a
zdravia |
IV.C, IV.E, I.C |
|
Európsky deň jazykov |
I.E, III.A, III.C, III.E |
|
Biela pastelka |
Žiaci ŽŠP |
Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika:
A) Dlhodobé projekty:
Zapojili sme sa do Národného projektu "Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov, spolufinancovaný z prostriedkov Európskeho
sociálneho fondu v rámci operačného programu Ludské zdroje a vytvorili sme pre dve pedagogické asistentky a špeciálnu
pedagogičku pracovné pozície pedagogických a odborných zamestnancov na dobu určitú najneskôr do 31.08.2024. Projekt zvyšuje
inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšeniu vysledkov a kompetencií žiakov.
...................................................................................................................................................................................
V rámci projektu IROP sme rekonštruovali a modernizovali školské dielne, ktoré budú dokončené v budúcom školskom
roku2023/2024 .
.....................................................................................................................................................................................
V rámci projektu z Fondu na podporu športu a za podpory nášho zriaďovateľa sme získali finančné prostriedky na rekonštrukciu
športovej haly a jej zázemia, ktorá začala v júni 2022 a bude dokončená v priebehu 1 roka. Zrealizovaním naplánovaných aktivít škola
získa moderné športovisko vhodné aj pre prípravu imobilných športovcov.
.....................................................................................................................................................................................
B) Krátkodobé projekty:
Nadácia Orange - výzva Digitálna budúcnosť 2023
Názov: Elektrikár 21.storočia - rozvoj pokročilých či expertných zručností a vedomosti reagujúce na záujmy, či budúce pracovné
zameranie, práca s profesionálnymi aplikáciami a softvérmi, umelá inteligencia s hardvérom pre priemysel
Žiadaná suma: 3500 Eur
Spoluúčasť zriaďovateľa: 0 Eur
Stav: rozpracovaná
..................................................................................................................................................................................
Nadácia SPP - Výzva SPPravme to 2023
Názov: Športom k zdravému telu - nákup športového vybavenia do rekonštruovanej telocvične
Žiadaná suma : 1420 Eur
Spoluúčasť zriaďovateľa: 0 Eur
Spoluúčasť školy: 200 Eur
Stav: Vo fáze posudzovania
.................................................................................................................................................................................
Nadácia SPP - Výzva SPPravme to 2023
Názov: Športom k zdravému telu - nákup športového vybavenia do rekonštruovanej telocvične
Žiadaná suma : 1420 Eur
Spoluúčasť zriaďovateľa: 0 Eur
Spoluúčasť školy: 200 Eur
Stav: Vo fáze posudzovania
................................................................................................................................................................................
C) Podané projekty
Nadácia SPP - výzva Športuj aj ty! 2023
Názov: Poznaj silu svojho tela - nákup športového vybavenia do rekonštruovanej telocvične
Žiadaná suma: 1080 Eur
Spoluúčasť zriaďovateľa :0 Eur
Spoluúčasť školy: 200 Eur
Stav: zamietnutá
................................................................................................................................................................................
MŠVVŠ SR - Výzva Enviroprojekt 2023
Názov: Park absolventov - Revitalizácia školskej záhrady po rekonštrukcii dielní a telocvične
Max.Suma: 2000 Eur
Spoluúčasť zriaďovateľa: 0 Eur
Stav: zamietnutá
..............................................................................................................................................................................
MŠVVŠ SR - Plán obnovy a odolnosti (POO) - Debarierizácia budov/odstránenie architektonických bariér väčších stredných škôl
Požadovaná suma: 65000 Eur
Stav: Podaná
...............................................................................................................................................................................
ŽSK: Výzva „Podaj mi ruku“ 2023
Program č. 1: komunitný život mládeže
Názov: Vytvorenie zázemia pre fungovanie žiackej školskej rady
Predpokladaná suma: 2400 Eur
Požadovaný grant ŽSK: 2000 Eur
Spoluúčasť školy: 400 Eur
Stav: zamietnutá
...............................................................................................................................................................................
ŽSK: Výzva „Vráťme šport do škôl“ 2023
Cieľ: modernizácia a rekonštrukcia existujúcej športovej infraštruktúry
Názov: Modernizácia športového vybavenia školskej telocvične
Predpokladaná suma: 6000 Eur
Požadovaný grant ŽSK: 5000 Eur
Spoluúčasť školy: 1000 Eur
Stav: zamietnutá
................................................................................................................................................................................
Projekt MŠVVSR v rámci "Národného projektu edIT 1 " vybavenie škôl a ich predagogických a odborných zamestnancov digitálnymi
technológiami- schválený
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly:
18.-22.6.2018
Druh inšpekcie:
Inšpekcia zameraná na ukončovanie šúdia v SOŠ, realizácia záverečných skúšok v systéme duálneho vzdelávania
§ 2. ods. 1 j Informácie o priestorových podmienkach a materiálno-technických podmienkach školy alebo školského zariadenia
Materiálno-technické podmienky
A) budovy, dielne, odborné učebne
Školský areál zahŕňa budovu teoretického vyučovania, ktorá je prepojená s budovou bývalého školského internátu a športovou halou, ďalej tu patrí budova školských dielní, školskej jedálne s kuchyňou , budova zváračskej školy a centrálnej plynovej kotolne, ako aj menšie budovy skladov a vonkajší športový areál. Kapacita školy je 500 žiakov.
V budove teoretického vyučovania sa nachádza 18 kmeňových učební, v rámci nich 3 jazykové učebne. Škola taktiež disponuje 5 odbornými učebňami pre vyučovanie strojárskych a elektro predmetov. Všetky učebne sú vybavené v súlade s normatívom materiálno technického vybavenia, v odborných učebniach sú potrebné moderné učebné pomôcky pre výučbu.
V budove školy sa nachádza aj kabinet výchovného poradcu a podporného tímu a moderne vybavená zborovňa. Žiakom je k dispozícii školská šatňa . Sociálne zariadenia pre žiakov a zamestnancov budú čoskoro potrebovať celkovú renováciu ( neustále poruchy na rozvodoch) a úpravu aj pre imobilné osoby.
Priestory školy sú pravidelne opravované, avšak budova teoretického vyučovania trpí vážnymi statickými poruchami pod vplyvom nestabilného podložia a v krátkej dobe bude potrebná z tohto dôvodu rekonštrukcia základov a podložia, kde sa nachádzajú sociálne zariadenia, učebne a zborovňa.
Školské dielne - celá budova prešla komplexnou rekonštrukciou a modernizáciou nielen priestorov, ale aj zariadení. V súčasnosti škola disponuje úspornou modernou budovou, ktorá poskytuje výborné podmienky pre výučbu všetkých našich technických odborov. Nachádza sa tu školský autoservis, veľká dielňa ručného obrábania, novo vybavené dielne s konvenčnými aj CNS strojmi, ale aj učebne pre programovanie CNC strojov a PLC systémov. V blízkej budúcnosti budú škole dodané moderné učebné pomôcky pre výučbu pneumatických a hydraulických systémov.
Školská športová hala - aktuálne v nej prebieha komplexná rekonštrukcia, ktorej cieľom je odstrániť problémy s nestabilným podložím a celková modernizácia priestoru. Rekonštrukcia sa týka aj zázemia športovej haly a tu budú vybudované nové priestory šatní, sociálne priestory, kabinety, tribúna. Celá hala je bezbariérová , vhodná aj pre imobilných športovcov.
Budova internátu - škola v tomto školskom roku už neprevádzkovala školský internát na ubytovanie žiakov. Celá budova je však využívaná pre potreby školy. Na prízemí budovy sa nachádza spoločenská miestnosť s kapacitou 100 miest, školská posilňovňa, učebne a dokončuje sa nová úsporná plynová kotolňa a dočasne z dôvodu rekonštrukcie športovej haly je tu premiestnený aj školský bufet. Na 1. poschodí budovy sa nachádzajú kancelárie THP a riaditeľstva školy, ako aj kabinet školského psychológa, kancelária odborového zväzu a školský archív. Na 2.poschodí sú priestory vyčlenené pre školský žiacky parlament a pracovníkov informačnej služby. Ostatné priestory vrátane 3.a4.poschodia sú využívané v rámci podnikateľskej činnosti školy ako turistická ubytovňa. Tú aktuálne využívame na ubytovanie odídencov z Ukrajiny a pre ich potreby sme tu zriadili aj 2 nové kuchynky. Tieto priestory si vyžadujú rekonštrukciu, najmä výmenu všetkých rozvodov vody a rekonštrukciu všetkých sociálnych priestorov izieb, ako aj výmenu podlahovín na vyšších poschodiach.
Budova školskej jedálne - vnútorné priestory jedálne sú pekné, po nedávnej čiastočnej rekonštrukcii. Jej kapacita je 300 stravníkov. Avšak rekonštrukciu podlahy bude potrebovať kuchyňa a s ňou súvisiace sklady a kancelárie. Zrekonštruovali sme šatne pre zamestnancov . Celková budova však potrebuje komplexnú rekonštrukciu z dôvodu statických porúch podložia a taktiež je potrebné celú budovu zatepliť a vymeniť okná. . Strecha už bude čoskoro tiež v havarijnom stave a aj tá potrebuje zateplenie. V blízkej budúcnosti tu chceme dobudovať ďalšiu samostatnú plynovú kotolňu.
Budova Zváračskej školy - disponuje 10 pracoviskami pre výučbu zvárania. Celá budova však vyžaduje komplexnú rekonštrukciu vrátane vybudovania sociálnych zariadení a zateplenia, výmeny strechy a napojenia na vykurovací systém.
Budova centrálnej plynovej kotolne - po dobudovaní zvyšných decentralizovaných plynových kotolní pre jednotlivé školské budovy bude táto budova využívaná ako učebne . V súčasnosti však jej zastarané a poruchové, nehospodárne zariadenie musíme aj naďalej prevádzkovať, čo je značne nákladné.
Vonkajší športový areál - zahŕňa 2 tenisové kurty, asfaltové futbalové/basketbalové ihrisko, ľahkoatletický ovál - celý tento areál potrebuje nevyhnutne kompletnú rekonštrukciu, V súčasnosti je jeho časť využívaná ako cvičisko autoškoly.
Potreby a plánované úpravy :
Odkanalizovanie - ČOV školy - vyžaduje si komplexnú rekonštrukciu, resp. zvážiť napojenie školy na miestnu kanalizáciu
Školská jedáleň - v blízkej budúcnosti bude našou prioritou vybudovanie samostatnej plynovej kotolne pre túto budovu. Budova jedálne urgentne potrebuje výmenu a zateplenie strechy, ako aj obvodového plášťa. V priestore kuchyne je potrebné vymeniť podlahovinu, ktorá je už poškodená.
Všetky budovy školy ( mimo zrekonštruovanej budovy školských dielní a práve rekonštruovanej športovej haly) akútne potrebujú zateplenie plášťa budovy.
Budova školskej zváračskej školy potrebuje komplexnú rekonštrukciu.
Kompletnú rekonštrukciu a modernizáciu potrebuje aj vonkajší športový areál.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:
Škola stabilne preukazuje vysokú kvalitu v rámci odbornej prípravy žiakov v spolupráci s regionálnymi zamestnávateľmi, či už v rámci systému duálneho vzdelávania, alebo školského systému vzdelávania. Na konci školského roka sme opätovne dokázali získať 1.miesto na výstave Mladý tvorca v rámci elektrotechniky, kde Ministerstvo hospodárstva ocenilo nami vytvorenú učebnú pomôcku pre mechatronikov. Tá vznikla prepojením šikovnosti a vedomostí našich žiakov a vyučujúcich. Naši absolventi nachádzajú svoje uplatnenie v praxi hneď po ukončení štúdia a sú zamestnávateľmi považovaní za žiadaných pracovníkov vo svojom odbore.
V škole je stabilne vysoký počet integrovaných žiakov, ktorým však škola vytvára vhodné podmienky pre ich vzdelávania za pomoci pedagogických asistentov a odborných zamestnancov ( špeciálnej pedagogičky, školskej psychologičky) v spolupráci s poradenskými centrami.
Personalistika
- kvalifikovaní učitelia, majstri a vychovávatelia, väčšinou ochotní pracovať aj nad rámec svojich povinností a ochotní ďalej sa vzdelávať
- scelený kolektív bez výrazných konfliktov
- efektívne pracujúci a zodpovedný manažment
- škola má k dispozícii aj podporný tím , ktorý pomáha integrovaným žiakom pri vzdelávaní, resp. pomáha riešiť vzťahové problémy v triedach a pod.
MTZ
-dobré priestorové vybavenie školy - učebne, dielne, ubytovacie zariadenie s vlastnou jedálňou a športoviská v spoločnom areáli v tichom prostredí na okraji mesta
-priebežná modernizácia vybavenia školy ( nové a modernizované učebne, zakúpené moderné učebné pomôcky)
-škola dokončila komplexnú rekonštrukciou školských dielní, ktoré sú vybavené najmodernejším výučbovým zariadením a súčasťou budovy je aj samostatná úsporná plynová kotolňa
- v škole aktuálne prebieha komplexná rekonštrukcia športovej haly a jej zázemia vrátane vybudovania tribúny pre divákov. V rámci tejto rekonštrukcie bude vybudovaná aj nová decentralizovaná plynová kotolňa pre budovu športovej haly, internátu a budovu teoretického vyučovania.
Zváračská škola - možnosť získania zváračského osvedčenia podľa EN metódami Z-M1, Z-G1,E-1 pre žiakov školy a záujemcov z okolia
Kvalitne spracované ŠKVP pravidelne aktualizované podľa potrieb praxe a platnej legislatívy
Spolupráca pri vzdelávaní žiakov s regionálnymi zamestnávateľskými firmami na princípoch duálneho vzdelávania
Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť:
Škola má akútny problém nahrádzať pedagógov odchádzajúcich do penzie a získavať nových kvalifikovaných pedagógov, najmä pre odborné predmety a odborný výcvik. Tento stav môže v krátkom čase ohroziť výučbu vo všetkých odboroch.
Návrh opatrení:
Škola sa snaží podporovať zamestnancov, ktorí sú ochotní sa vzdelávať a smerujeme ich k pedagogickej práci, neustále hľadáme prostredníctvom inzercie nových kolegov. Na tento problém sa však treba pozrieť celoplošne , lebo toto je problém nielen našej školy, ale celej krajiny a naše ministerstvo by malo urgentne začať hľadať cesty, ako zatraktívniť prácu pedagóga.
Napriek 2 rokom po ukončení dištančného vzdelávania pociťujeme u žiakov nárast u závislostí ( hlavne čo sa týka závislosti na mobiloch a ľahkých drogách) a vážnych psychických problémov ( depresie, agresivita, samovražedné sklony), ako aj ich zníženú schopnosť koncentrácie na štúdium a ochotu vzájomne spolupracovať. Vážne problémy vnímame aj v bežnom správaní žiakov, ktorí majú problém s rešpektovaním pravidiel slušnosti a akceptovaním nastavených pravidiel v Školskom poriadku.
Návrh opatrení:
- úzka spolupráca s odbornými poradenskými zariadeniami pri riešení vznikajúcich konfliktov-
- vzdelávania pedagógov s cieľom podporiť ich pri zvládaní zvýšených nárokov počas vyučovania
- kolektívne aktivity pre žiakov s cieľom zharmonizovať klímu v triedach a v škole, znovu nastaviť systém vzdelávania v súlade so Školským poriadkom .
Počet žiakov so ŠVVP: celkový počet žiakov so ŠVVP - 58 z toho 2 dievčatá
počet žiakov individuálne začlenených - skupina A - 56 z toho 2 dievčatá
počet žiakov individuálne začlenených - skupina C - 2 Počet prihlásených žiakov na prijímacie skúšky: súčet 135/ počet dievčat 1
Počet žiakov prijatých bez prijímacej skúšky: súčet 1/ počet dievčat 0
Počet žiakov prijatých po úspešnom absolvovaní prijímacích skúšok: súčet 84/ počet dievčat 1
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2023: súčet 67/ počet dievčat 0
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2023: súčet 67/ počet dievčat 0
Prijímacie skúšky v školskom roku 2022/2023 sa uskutočnili v súlade s Kritériami prijímacích skúšok a v súlade s Usmernením pre riaditeľov stredných škôl k podmienkam pre konanie PS na stredné školy v roku 2023.
Termíny konania prijímacích skúšok:
1. termín 1. kola 4. máj 2023
2. termín 1. kola 9. máj 2023
2. kolo 20. jún 2023
Na prijímacie konanie bola menovaná komisia ako poradný orgán riaditeľky školy, ktorá spracovala a skontrolovala prihlášky na štúdium, splnenie podmienok uchádzača o štúdium v súlade s platnou legislatívou a kritériami prijímacích skúšok. Pripravila pre riaditeľku školy návrh na prijatie žiakov podľa stanovených kritérií pre jednotlivé učebné odbory, kde nie je potrebné konať pirjímacie skúšky. V odbore, kde sa môžu žiaci vzdelávať formou duálneho vzdelávania, títo sú prijímaní osobitne. Po ukončení 1. kola škola zverejnila poradie prijatých žiakov na svojej webovej stránke a na vchodových dverách školy - zverejnené boli pod kódmi pridelenými uchádzačom. Taktiež boli zverejnené aj odbory s voľnými miestami a dátum konania 2. kola prijímacích skúšok. Po ukončení 2. kola boli tiež zverejnené voľné miesta v odboroch.
Kód odboru Kód a
názov študijných a učebných odborov
Ukazovateľ celkový počet absolventov počet žiakov ďalšieho štúdia počet zamestnaných žiakov počet evidovaných nezamestnaných žiakov k 31. 08. 2023 2411 K Mechanik nastavovač 21 6 15 0 2413 K Mechanik strojov a zariadení 0 0 0 0 2426 K Programátor OaZSaZ 9 1 7 1 2697 K Mechanik elektrotechnik 8 0 8 0 2679 K Mechanik mechatronik 11 1 10 0 2487 H 01 Autoopravár mechanik 18 1 10 7 2423 H Nástrojár 13 0 13 0 2683 H 11 Elektromechanik ST 7 0 7 0 Spolu: 87 9 70 8
1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov - 1 222 582,00 Eur
...
2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť -- 0
...
3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít
3 738,00 Eur,
čerpanie Ekonomická klasifikácia 610 a 620 Mzdy a poistné -- 541,00 Eur,
Ekonomická klasifikácia 630 Tovary a služby -- 3 197,00 Eur.
...
4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít -- 4 880,00 Eur,
čerpanie Ekonomická klasifikácia 630 Tovary a služby -- 4 880,00 Eur.
...
5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov -- 0
...
Rodičia majú možnosť ovplyvňovať aktivity a chod školy prostredníctvom svojich zástupcov v rade školy alebo v rámci orgánov ZRPŠ, ktoré sú pravidelne dopĺňané novými členmi. Taktiež sa škola snaží v spolupráci s rodičmi odstraňovať negatívne prejavy žiakov v rámci výchovy a vzdelávania, kedy triedni učitelia alebo vedenie školy konzultujú s rodičmi problémy žiakov a hľadajú možnosti nápravy.
Spolupráca školy s rodičmi v tomto školskom roku prebiehala s rodičmi aj telefonicky, alebo mailovou komunikáciou. Neskôr sme čoraz viac využívali na komunikáciu s rodičmi, najmä v urgentných prípadoch, aj školské aplikácie EduPage a MS Teams, aby sme spoločne s rodičmi dokázali žiakov motivovať k pravidelnému štúdiu. Vypracoval: Jana Pukančíková
V Dolnom Kubíne, 20. októbra 2023
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa:
Rada školy pri SOŠP Dolný Kubín-Kňažia jednohlasne odsúhlasila Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti za školský rok 2022/2023 a nemá žiadne námietky. črd
Centrum poradenstva a prevencie Dolný Kubín § 2. ods. 4 a SŠ: Počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
ŠVVP na SŠ
§ 2. ods. 4 b SŠ: Počet prijatých žiakov do prvého ročníka v školskom roku, v ktorom sa správa vypracúva
Prijatí žiaci
Gym 8.roč Gym 6.roč Gym 4.roč SOŠ SOU OU Iné Spolu prihlásení - - - 135 - - - 135 prijatí - - - 67 - - - 67 % úspešnosti - - - 49,62 - - - 49,62 § 2. ods. 4 c SŠ: Počet prijatých prihlášok na vzdelávanie v strednej škole
Prihlášky na SŠ
názov odboru počet prihlášok 1.kolo počet prihlášok 2.kolo z toho počet DSV mechanik nastavovač 11 0 8 mechanik strojov a zariadení 4 0 0 programátor OaZSaZ 2 0 0 mechanik elektrotechnik PS 8 2 0 mechanik elektrotechnik 33 0 0 mechanik mechatronik 28 0 6 autoopravár mechanik 20 0 0 nástrojár 2 0 0 elektromechanik - ST 14 0 0 autoopravár elektrikár 11 0 3 Spolu 133 2 17 SPOLU 1.a 2. kolo 135 17 § 2. ods. 4 d SŠ: Počet uchádzačov, ktorí úspešne vykonali prijímaciu skúšku
Prijímacie skúšky
§ 2. ods. 4 e SŠ: Zoznam študijných odborov a zoznam učebných odborov a ich zameraní, v ktorých škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie; ak ide o strednú odbornú školu, uvádza sa aj informácia, že ide o odbor vzdelávania, v ktorom sa odborné vzdelávanie a príprava uskutočňuje v systéme duálneho vzdelávania
Odbory
Trieda Študijný (učebný) odbor Zameranie I.Aa 2487 H autoopravár mechanik I.Bae 2487 H autoopravár elektrikár I.Be 2683 H elektromechanik silnoprúdová technika I.Bn 2423 H nástrojár I.Cmn 2411 K mechanik nastavovač I.Cp 2426 K programátor obrábacích a zváracích strojov a zariadení I.Eme 2697 K mechanik elektrotechnik I.Emep 2697 K mechanik elektrotechnik počítačové systémy I.Emm 2679 K mechanik - mechatronik II.Aa 2487 H autoopravár mechanik II.Ae 2683 H elektromechanik silnoprúdová technika II.An 2423 H nástrojár II.Cmn 2411 K mechanik nastavovač II.Cp 2426 K programátor obrábacích a zváracích strojov a zariadení II.Dmm 2679 K mechanik - mechatronik II.Eme 2697 K mechanik elektrotechnik II.Emep 2697 K mechanik elektrotechnik počítačové systémy III.Aa 2487 H autoopravár mechanik III.Be 2683 H elektromechanik silnoprúdová technika III.Bn 2423 H nástrojár III.Cmn 2411 K mechanik nastavovač III.Cp 2426 K programátor obrábacích a zváracích strojov a zariadení III.Eme 2697 K mechanik elektrotechnik III.Emep 2697 K mechanik elektrotechnik - počítačové systémy III.Emm 2679 K mechanik - mechatronik IV.Cmn 2411 K mechanik nastavovač IV.Cp 2426 K programátor obrábacích a zváracích strojov a zariadení IV.Eme 2697 K mechanik elektrotechnik IV.Emm 2679 K mechanik - mechatronik § 2. ods. 4 f SŠ: Výsledky hodnotenia žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania
Klasifikácia tried
Trieda ANJ API APM AUT AZA ASV AUO CES CAE CVF CVM CIT DEJ DOA DPR I.Aa 2,5 2,43 I.Bae 2,86 3,14 I.Be 3,25 I.Bn 3,33 I.Cmn 2,38 I.Cp 2 I.Eme 1,8 I.Emep 2,33 I.Emm 2,17 II.Aa 3,41 2,33 2,5 II.Ae 2,29 II.An 3 II.Cmn 2,83 II.Cp 2,5 II.Dmm 2,07 II.Eme 2,5 2,42 II.Emep 1,89 1,56 2,11 III.Aa 2,89 2,95 2,68 III.Be 3,6 III.Bn 3,43 III.Cmn 2,61 1,67 III.Cp 3,25 2,17 III.Eme 3,14 1,55 III.Emep 2,25 2,8 2 III.Emm 2,22 1,58 IV.Cmn 2,57 IV.Cp 3,67 IV.Eme 3,2 IV.Emm 2,38
Trieda EKL EKO EOR EPO ELN ESP ELE ELI ETS ELK ELG EZM ESV ETV FYZ I.Aa 1 3,07 I.Bae 2,14 3,29 I.Be 2,38 2,88 I.Bn 3 I.Cmn 1 2,75 I.Cp 1 2,78 I.Eme 3 2,5 2,6 I.Emep 3,11 2,33 2,44 I.Emm 1,92 1,92 1 2,08 II.Aa 3,11 2,94 II.Ae 3,29 3,43 3,29 II.An II.Cmn 1 2,75 II.Cp 1 3 II.Dmm 2,21 2,86 1,2 2,36 II.Eme 2,83 3,58 2 3,17 II.Emep 1,56 2,22 2,11 III.Aa 3,21 3,42 III.Be 3,2 3,2 3,4 2,2 III.Bn 2,93 III.Cmn 3,06 III.Cp 3,17 III.Eme 2,73 2,82 3,09 3,82 III.Emep 2 2,6 III.Emm 2,17 2,67 3 IV.Cmn 2,9 2,86 IV.Cp 2,89 3,56 IV.Eme 2,63 3,5 3,38 3 3,5 IV.Emm 2,09 1,91 1,55 1,27 2,64
Trieda GRS INF KMU KOM KAJ KNJ LGG MNZ MKT MAT MNK MNI MOV NBV NST I.Aa 2,21 2,57 1,23 I.Bae 2,86 2,86 1,29 I.Be 2,5 2,38 1,13 I.Bn 2,33 2,67 1 I.Cmn 1,38 2,25 1 I.Cp 1,67 2,44 1 I.Eme 2,2 2,7 1 I.Emep 2,22 3,22 1 I.Emm 1,75 2,42 1,2 II.Aa 2,59 II.Ae 2,86 II.An 3,25 3,25 II.Cmn 3,25 1,1 II.Cp 3,5 1,2 II.Dmm 2,36 1 II.Eme 1,58 3,33 1 II.Emep 2 1 III.Aa 2,58 III.Be 2 3,6 III.Bn 2,79 3,21 III.Cmn 1,83 2,89 III.Cp 1,5 3,17 III.Eme 3 III.Emep 3,4 III.Emm 1 2,5 2,17 IV.Cmn 1,76 2,86 1,86 IV.Cp 1,44 3,56 IV.Eme 3,13 IV.Emm 1 2,36 1,64
Trieda NAS NEJ OBN PRX ODK OVY ODY ORV POG PCI PČOZ PDZ PRO PCM SWW I.Aa 2,5 I.Bae 1,29 I.Be 2 I.Bn 1,67 1 I.Cmn 1,38 1,88 I.Cp 1,56 2,33 I.Eme 1,5 1,3 I.Emep 2,11 1,67 I.Emm 1,67 1,75 II.Aa 1,83 II.Ae 3 II.An 1,25 2,25 II.Cmn 1,08 2,42 II.Cp 1 2,5 II.Dmm 1,36 II.Eme 1,75 II.Emep 1,22 III.Aa 3,32 1,74 III.Be 1,2 2,2 III.Bn 1,07 1,86 III.Cmn 1,22 1,89 III.Cp 2 2,42 III.Eme 3,5 1,55 III.Emep 4 1,4 1 1,6 2,4 III.Emm 2,67 1,17 IV.Cmn 1,24 2,19 IV.Cp 1,11 1,44 IV.Eme 3,33 1 IV.Emm 2 1
Trieda PSY RVE REE RUJ SJL KMM SVS SPR STT STV STZ STN SUR SQK TNI I.Aa 2,57 1 2,43 I.Bae 2,29 1 2,71 I.Be 2,13 1 I.Bn 2 2 3,67 I.Cmn 2,13 1 1,88 2 I.Cp 2,44 1 1,56 2,33 I.Eme 2,7 1 I.Emep 2,33 1 I.Emm 2 1 1,92 II.Aa 2,82 1 II.Ae 3,71 3 1,14 II.An 3,25 1 3,25 II.Cmn 2,5 1 1,83 II.Cp 3 1 2,17 3 II.Dmm 2,07 1,29 2,21 2,5 II.Eme 2,67 1 II.Emep 1,67 1 III.Aa 2,58 1,05 III.Be 3,8 3 2,8 III.Bn 2,57 1,36 3 III.Cmn 3,11 1 2,78 III.Cp 3,5 1,08 2,92 III.Eme 3,27 3 1,18 III.Emep 3 1 III.Emm 2,58 1 2,42 IV.Cmn 3,14 1 2,05 IV.Cp 3,78 1 2,22 IV.Eme 3,63 3,25 1 IV.Emm 2,45 1
Trieda TCK TIC TMN HWW TQS TEC TMO TOO TSV TČOZ TRH USP VMR VYT VKF I.Aa 2,07 1,36 I.Bae 2,57 1 I.Be 1,75 2,88 1 I.Bn 3,33 1 I.Cmn 1,88 2 1,13 I.Cp 2 2,33 1,22 I.Eme 1,6 1,2 I.Emep 1,89 1,89 I.Emm 2,58 1,25 II.Aa 1,94 1,24 II.Ae 1,57 II.An 3,25 2 II.Cmn 1,75 2,67 1 II.Cp 2,17 2,17 2 II.Dmm 1 1,14 II.Eme 1,08 II.Emep 1,56 1,22 III.Aa 1,65 1,05 III.Be 1,4 III.Bn 2,14 1,64 III.Cmn 2,56 1,19 III.Cp 2,75 3 1,08 III.Eme 1,36 III.Emep 1,6 2,6 III.Emm 1 IV.Cmn 2,86 1,3 IV.Cp 2,78 3 1 IV.Eme 1,13 IV.Emm 1,09
Trieda VKS VYU ZLR ZEK ZAE ZML ZYT I.Aa 2,79 2,57 I.Bae 2,71 2,57 I.Be I.Bn 2 I.Cmn I.Cp I.Eme I.Emep I.Emm II.Aa II.Ae II.An II.Cmn II.Cp II.Dmm II.Eme II.Emep III.Aa III.Be III.Bn III.Cmn III.Cp III.Eme III.Emep III.Emm IV.Cmn IV.Cp IV.Eme IV.Emm Prospech žiakov
Trieda Počet Vyznamenaní Veľmi dobre Prospeli Neprospeli Neklasifikovaní Správanie 2 Správanie 3 Správanie 4 I.Aa 14 0 5 9 0 0 0 0 0 I.Bae 7 0 1 6 0 0 0 0 0 I.Be 8 0 2 6 0 0 0 0 0 I.Bn 3 0 0 3 0 0 0 0 1 I.Cmn 8 1 4 3 0 0 0 0 0 I.Cp 9 1 3 5 0 0 0 0 0 I.Eme 10 3 2 5 0 0 0 0 0 I.Emep 9 0 3 6 0 0 0 0 0 I.Emm 12 4 2 6 0 0 0 0 0 II.Aa 18 1 3 14 0 0 0 0 0 II.Ae 6 0 1 3 2 0 0 0 0 II.An 4 0 0 4 0 0 0 0 0 II.Cmn 12 0 6 6 0 0 0 0 0 II.Cp 6 0 1 5 0 0 0 0 0 II.Dmm 14 4 3 7 0 0 1 0 1 II.Eme 12 0 2 10 0 0 0 0 0 II.Emep 9 4 2 3 0 0 0 0 0 III.Aa 19 0 2 17 0 0 1 0 0 III.Be 5 0 0 5 0 0 0 0 3 III.Bn 14 0 5 9 0 0 2 0 1 III.Cmn 18 3 3 12 0 0 0 0 0 III.Cp 12 0 2 10 0 0 1 0 0 III.Eme 11 0 1 10 0 0 2 0 0 III.Emep 5 0 1 4 0 0 0 0 0 III.Emm 12 3 2 7 0 0 0 0 0 IV.Cmn 21 1 6 14 0 0 0 0 0 IV.Cp 9 0 2 5 2 0 0 0 0 IV.Eme 8 1 0 6 1 0 0 0 0 IV.Emm 11 1 7 3 0 0 0 0 0 § 2. ods. 4 g SŠ: Výsledky úspešnosti školy pri príprave žiakov na výkon povolania
Úspešnosť školy pri príprave žiakov
externá časť maturtinej skúšky predmet úroveň počet žiakov priemerná úspešnosť Slovenský jazyk a literatúra 49 43,44 Anglický jazyk B1 37 52,43 Nemecký jazyk B1 5 35,0 Písomná forma internej časti Predmet úroveň počet žiakov priemerná úspešnosť Slovenský jazyk a literatúra 49 56,86 Anglický jazyk B1 37 67,70 Nemecký jazyk B1 5 70,0 Ústna forma internej časti MS predmet úroveň počet žiakov priemerná úspešnosť Slovenský jazyk a literatúra 46 2,48 Anglický jazyk 40 2,13 Nemecký jazyk 6 2,67 Teoretická časti odbornej zložky 46 2,22 Praktická časť odbornej zložky 48 1,88 Záverečné skúšky počet žiakov prospeli počet žiakov,ktorí nekonali ZS Autoopravár mechanik 19 17 2 Nástrojár 14 14 0 Elektromechanik 5 5 0 § 2. ods. 4 h SŠ: Výsledky uplatniteľnosti žiakov na trhu práce alebo úspešnosti prijímania žiakov na ďalšie štúdium
Uplatnenie žiakov
§ 2. ods. 5 a Informácie o finančnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy alebo školského zariadenia podľa osobitného predpisu
Finančné a hmotné zabezpečenie
§ 2. ods. 5 b Informácie o aktivitách školy alebo školského zariadenia, ktoré realizuje pre deti alebo pre žiakov v ich voľnom čase
Voľnočasové aktivity
Názov záujmového krúžku Počet detí Počet skupín Vedúci Spracovanie informácií pomocou PC 16 1 Mgr. Ptačinová Turistický krúžok 17 1 Ing. Urban Biblický krúžok 15 1 Mgr. Dánaiová § 2. ods. 5 c Informácie o spolupráci školy alebo školského zariadenia s rodičmi detí alebo žiakov alebo s inými fyzickými osobami, ktoré majú deti alebo žiakov zverené do osobnej alebo pestúnskej starostlivosti
Spolupráca školy s rodičmi
Záver
Vyjadrenie rady školy
Schválenie zriaďovateľom školy
Powered by aSc EduPage