Správa za školský rok

Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2022/2023

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 435/2020 Z.z. v znení vyhlášky 526/2021 Z.z.

§ 2. ods. 1 a Údaje o škole alebo o školskom zariadení v rozsahu: názov, adresa, telefónne číslo, webové sídlo, adresa elektronickej pošty

Údaje o škole

Názov školyStredná odborná škola polytechnická , Jelšavská 404, Dolný Kubín - Kňažia
  
Adresa školyJelšavská 404, Dolný Kubín- Kňažia
Telefón+421 43 5863139
E-mailsekretariat@sospknazia.sk
WWW stránkawww.sospknazia.sk

Vedúci zamestnanci školy

 Priezvisko, menotelefóne-mail
RiaditeľBellová Adriana Ing.0905 667 097bellova@sospknazia.sk
ZRŠ pre teoretické vyučovanieBruncková Iveta Ing.0905 753 405brunckova@sospknazia.sk
ZRŠ pre praktické vyučovanieHládek Jozef Mgr.0907 202 077hladek@sospknazia.sk
vedúca ekonómkaGallová Marcela0905 751 237marcela.gallova@vuczilina.sk
   

Rada školy

Dátum posledného ustanovujúceho zasadnutia orgánu školskej samosprávy : 27.09.2021

 Titl., priezvisko, menoFunkciaZmena
predsedaIng. Strapec Mariánpredseda rady školyod 27.06.2023 Mgr. Miriama Ferancová
pedagogickí zamestnanciMgr. Janotík Peterpodpredseda rady školy 
ostatní zamestnanciPukančíková Janačlen rady školy 
zástupcovia rodičovMeravá Lenkačlen rady školy 
 Mgr. Homolková Zuzanačlen rady školy 
 Macák Pavolčlen rady školy 
zástupca zriaďovateľaMgr. Jana Borákováčlen rady školy 
 Mgr. Kubáň Zdenkočlen rady školy 
 Ing. Prílepok Jánčlen rady školy 
zástupca SOPKIng. Sojčáková Alžbetačlen rady školy 
žiak SOŠP D.Kubín-KňažiaNovák Michalčlen rady školy 

§ 2. ods. 1 b Údaje o zriaďovateľovi v rozsahu: názov, sídlo, telefónne číslo, adresa elektronickej pošty

Údaje o zriaďovateľovi

NázovŽilinský samosprávny kraj
SídloKomenského 48, 011 09 Žilina
Telefón041/5032111
E-mailinfo@zilinskazupa.sk

§ 2. ods. 1 c Informácie o činnosti rady školy alebo rady školského zariadenia, najmä počet a dátumy zasadnutí a prijaté uznesenia

Činnosť rady školy

Činnosť rady školy za šk. rok 2022/2023

- 28.09.2022 odsúhlasenie zmeny ŠKVP pre školský rok 2022/2023 - per rollam

- 21.10.2022 odsúhlasenie Správy o VVČ a Hospodárskom výsledku - per rollam

- 04.01.2023 odsúhlasenie nového zástupcu rodičov do územnej školskej rady (nový zástupca rodičov: Lenka Meravá) - per rollam

- 20.09.2022 voľba nového predsedu do Školského parlamentu - Michal Novák, II.D

- 12.06.2023 voľby zástupcu do rady školy z pedagogických zamestnancov - do rady školy bola zvolená Mgr. Miriama Ferancová

- 14.06.2023 odsúhlasenie plánu výkonov zriaďovateľom, určené počty tried 1.ročníka a počty žiakov učebných a študijných odboroch v

školskom roku 2023/2024

- 27.06.2023 zasadnutie rady školy - voľba predsedu RŠ (Mgr. Miriama Ferancová), podpredsedu RŠ (Mg. Peter Janotík); oboznámenie s

počtom a štruktúrou žiakov podľa odborov zapísaných do 1. ročníka pre školský rok 2023/2024; oboznámenie so zrealizovanými

opravami, nákupmi a plánom ďalších aktivít pre pedagogicko-organizačné a materiálno-technické zabezpečenie výchovno-

vzdelávacieho procesu školy od budúceho školského roku

§ 2. ods. 1 d Počet detí, žiakov alebo poslucháčov

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 311

Počet tried: 14

Podrobnejšie informácie:

V školskom roku 2022/2023 sme prijali 6 žiakov z Ukrajiny, traja z nich potom podali žiadosť o ukončenie štúdia.

TriedaPočet žiakov
I.Aa14
I.Bae7
I.Be8
I.Bn3
I.Cmn8
I.Cp9
I.Eme10
I.Emep9
I.Emm12
II.Aa18
II.Ae6
II.An4
II.Cmn12
II.Cp6
II.Dmm14
II.Eme12
II.Emep9
III.Aa19
III.Be5
III.Bn14
III.Cmn18
III.Cp12
III.Eme11
III.Emep5
III.Emm12
IV.Cmn21
IV.Cp9
IV.Eme8
IV.Emm11

§ 2. ods. 1 e Počet pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov a ďalších zamestnancov

Zamestnanci

Pracovný pomerPočet pedag. prac.Počet nepedag. prac.Počet úväzkov pedag. prac.
TPP342759,98
DPP---
Znížený úväzok662,24
ZPS145,0
Na dohodu---

§ 2. ods. 1 f Údaje o plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

početnekvalifikovanýchkvalifikovanýchspolu
učiteľov03535
vychovávateľov000
asistentov učiteľa022
špeciálny pedagóg011
spolu03838

Predmety vyučované nekvalifikovane

TriedaPredmetPočet hodín týždenne
1. ročníketická výchova1
2. ročníketická výchova1
I.Cobčianska náuka1
III.Bobčianska náuka1

§ 2. ods. 1 g Informácie o aktivitách a prezentácii školy alebo školského zariadenia na verejnosti

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

Názov súťažePočet žiakovokr. kolokraj. kolonárod. kolomedzinár. kolo
Mladý tvorca - elektrotechnika2--2-
Olympiáda v ANJ111--
SIP1-1--
IBobor7070---
Olympiáda v DEJ1-1--
Festival vedy a techniky2--2-
Skills Slovakia2--2-
UNIZA - súťaž v 3D tlači1--1-
Matematický klokan2020---

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Školské aktivity 2022/23

Akcia

Názov

Poznámka

Prednášky a workshopy

Preventívne programy – budovanie triednej klímy, stmelenie triedneho kolektívu

I.E, I.B, I.C, I.A

I.E, I.B, I.C, I.A

I.A

I.B, I.C

II.A

i.E

Prevencia CPP v triednych kolektívoch

II.E

Prevencia a intervencia závislostí

I.A, I.E, I.B, I.C

Dopravná výchova a kyberšikana

I.E, II.A, II.C, III.A, III.C, III.E

Od hoaxov k porozumeniu

I.A, I.B, I.C, II.D, II.E

Inovatívne stretnutie stredných odb. škôl

Michal Novák, Andrej Zuberský, Matej Noga

Readycon

III.C, III.E

Prednášky - Šútovo Rieka

I.E

Softskills

IV.C, IV.E

Mladý líder

Matej Noga, Stanislav Baranov

Obchodovanie s ľuďmi

III.C, III.E

Poučenie žiakov o bezpečnom správaní

Žiaci prvých ročníkov

Beseda o drogových závislostiach

II.E, II.D

Otvorene o extrémizme

III.C, III.E

Možnosti štúdia na strojníckej fakulte v ZA

IV.C, IV.E

Právna zodpovednosť a mediálna gramotnosť

Žiaci prvých ročníkov

Moje prvé zamestnanie

III.B, IV.C, IV.E

III.A

Odborné exkurzie

 

Odborná exkurzia – veľtrh Brno

vybraní žiaci všetkých ročníkov

Autosalón Nitra

vybraní žiaci všetkých ročníkov

Odborná exkurzia Auschwitz - Krakow

III.C, III.E

Kultúrne vystúpenia

Divadelné predstavenie November 89

I.A, I.B, I.C, I.E, II.D, II.E, III.B

Divadelné predstavenie Svet médií

I.E, II.A, II.C, III.A

Divadelné predstavenie v Martine

IV.E, IV.C

Výstava Anna Franková

III.C, II.D, II.E

Divadelné predstavenie v BA SND

IV.C

Divadelné predstavenie V DK Kým kohút nezaspieva

III.E, III.C

Súťaže

Festival vedy a techniky

Ján Holeček iV.E (certifikát)

Florbal

Vybraní žiaci, 3.miesto

UNIZA – súťaž v 3D tlači

Andrej Zuberský – 6. miesto

Mladý tvorca v elektrotechnika

Ján Holeček a Marek Hvoľka 1.miesto

Ibobor

Vybraní žiaci

SIP

Vybraní žiaci

SIP krajské kolo

Ján Buša – 6. miesto

Olympiáda v DEJ krajské kolo

Matúš Paluga -

Olympiáda v ANJ školské kolo

Vybraní žiaci

Olympiáda v ANJ okresné kolo

Matej Homolka – 1. miesto

Olympiáda v ANJ krajské kolo

Matej Homolka – 7. miesto

Matematický klokan školské kolo

Vybraní žiaci

Súťaž Skillslovakia – Mladý mechatronik 23

Ján Holeček, Dominik Staš 6.m

Mikulášsky futsalový turnaj

Vybraní žiaci

Celoškolská súťaž v programovaní na PC

III.C, IV.C

Akcie školy

Ekologický deň

II.E, IV.C, IV.E

EkoAlarm

IV.E

I.A, II.E

Jarné upratovanie a skrášlenie mesta

I.B, I.E, I.A, I.C

Veľkonočná kvapka krvi

Vybraní žiaci

Bubnovačka

Vybraní žiaci

Športovo – turistický kurz

Žiaci prvých ročníkov

Lyžiarsky a snowboardový kurz

Žiaci prvých ročníkov

Imatrikulácia prvákov

1. ročníky, žiaci ŽŠP

Dni otvorených dverí

Celá škola

Kurz na ochrana života a zdravia

III.C, III.E

Vianoce 22

Všetci žiaci

Mikuláš 22

Žiaci ŽŠP

Výchovný koncert

Žiaci prvých a druhých ročníkov

Program pre PZ - Magdaléna Nagyová

Všetci PZ

Do školy na bicykli

Celá škola

Technický šikula

EkoAlarm

Pre ZŠ

IV.E

Cvičenie na ochranu života a zdravia

i.E, ii.A, II.C, III.A, III.E, III.C

I.A, I.B, I.C, I.E

Bezpečnosť a ochrana života a zdravia

IV.C, IV.E, I.C

Európsky deň jazykov

I.E, III.A, III.C, III.E

Biela pastelka

Žiaci ŽŠP

 

§ 2. ods. 1 h Informácie o projektoch, do ktorých je škola alebo školské zariadenie zapojené

Projekty

Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika:

A) Dlhodobé projekty:

Zapojili sme sa do Národného projektu "Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov, spolufinancovaný z prostriedkov Európskeho

sociálneho fondu v rámci operačného programu Ludské zdroje a vytvorili sme pre dve pedagogické asistentky a špeciálnu

pedagogičku pracovné pozície pedagogických a odborných zamestnancov na dobu určitú najneskôr do 31.08.2024. Projekt zvyšuje

inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšeniu vysledkov a kompetencií žiakov.

...................................................................................................................................................................................

V rámci projektu IROP sme rekonštruovali a modernizovali školské dielne, ktoré budú dokončené v budúcom školskom

roku2023/2024 .

.....................................................................................................................................................................................

V rámci projektu z Fondu na podporu športu a za podpory nášho zriaďovateľa sme získali finančné prostriedky na rekonštrukciu

športovej haly a jej zázemia, ktorá začala v júni 2022 a bude dokončená v priebehu 1 roka. Zrealizovaním naplánovaných aktivít škola

získa moderné športovisko vhodné aj pre prípravu imobilných športovcov.

.....................................................................................................................................................................................

B) Krátkodobé projekty:

Nadácia Orange - výzva Digitálna budúcnosť 2023

Názov: Elektrikár 21.storočia - rozvoj pokročilých či expertných zručností a vedomosti reagujúce na záujmy, či budúce pracovné

zameranie, práca s profesionálnymi aplikáciami a softvérmi, umelá inteligencia s hardvérom pre priemysel

Žiadaná suma: 3500 Eur

Spoluúčasť zriaďovateľa: 0 Eur

Stav: rozpracovaná

..................................................................................................................................................................................

Nadácia SPP - Výzva SPPravme to 2023

Názov: Športom k zdravému telu - nákup športového vybavenia do rekonštruovanej telocvične

Žiadaná suma : 1420 Eur

Spoluúčasť zriaďovateľa: 0 Eur

Spoluúčasť školy: 200 Eur

Stav: Vo fáze posudzovania

.................................................................................................................................................................................

Nadácia SPP - Výzva SPPravme to 2023

Názov: Športom k zdravému telu - nákup športového vybavenia do rekonštruovanej telocvične

Žiadaná suma : 1420 Eur

Spoluúčasť zriaďovateľa: 0 Eur

Spoluúčasť školy: 200 Eur

Stav: Vo fáze posudzovania

................................................................................................................................................................................

C) Podané projekty

Nadácia SPP - výzva Športuj aj ty! 2023

Názov: Poznaj silu svojho tela - nákup športového vybavenia do rekonštruovanej telocvične

Žiadaná suma: 1080 Eur

Spoluúčasť zriaďovateľa :0 Eur

Spoluúčasť školy: 200 Eur

Stav: zamietnutá

................................................................................................................................................................................

MŠVVŠ SR - Výzva Enviroprojekt 2023

Názov: Park absolventov - Revitalizácia školskej záhrady po rekonštrukcii dielní a telocvične

Max.Suma: 2000 Eur

Spoluúčasť zriaďovateľa: 0 Eur

Stav: zamietnutá

..............................................................................................................................................................................

MŠVVŠ SR - Plán obnovy a odolnosti (POO) - Debarierizácia budov/odstránenie architektonických bariér väčších stredných škôl

Požadovaná suma: 65000 Eur

Stav: Podaná

...............................................................................................................................................................................

ŽSK: Výzva „Podaj mi ruku“ 2023

Program č. 1: komunitný život mládeže

Názov: Vytvorenie zázemia pre fungovanie žiackej školskej rady

Predpokladaná suma: 2400 Eur

Požadovaný grant ŽSK: 2000 Eur

Spoluúčasť školy: 400 Eur

Stav: zamietnutá

...............................................................................................................................................................................

ŽSK: Výzva „Vráťme šport do škôl“ 2023

Cieľ: modernizácia a rekonštrukcia existujúcej športovej infraštruktúry

Názov: Modernizácia športového vybavenia školskej telocvične

Predpokladaná suma: 6000 Eur

Požadovaný grant ŽSK: 5000 Eur

Spoluúčasť školy: 1000 Eur

Stav: zamietnutá

................................................................................................................................................................................

Projekt MŠVVSR v rámci "Národného projektu edIT 1 " vybavenie škôl a ich predagogických a odborných zamestnancov digitálnymi

technológiami- schválený

§ 2. ods. 1 i Informácie o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole alebo v školskom zariadení

Výsledky inšpekčnej činnosti

Dátum poslednej inšpekčnej kontroly:

18.-22.6.2018

Druh inšpekcie:

Inšpekcia zameraná na ukončovanie šúdia v SOŠ, realizácia záverečných skúšok v systéme duálneho vzdelávania

§ 2. ods. 1 j Informácie o priestorových podmienkach a materiálno-technických podmienkach školy alebo školského zariadenia

Materiálno-technické podmienky

§ 2. ods. 1 j Informácie o priestorových podmienkach a materiálno-technických podmienkach školy alebo školského zariadenia

Materiálno-technické podmienky

A) budovy, dielne, odborné učebne

Školský areál zahŕňa budovu teoretického vyučovania, ktorá je prepojená s budovou bývalého školského internátu a športovou halou, ďalej tu patrí budova školských dielní, školskej jedálne s kuchyňou , budova zváračskej školy a centrálnej plynovej kotolne, ako aj menšie budovy skladov a vonkajší športový areál. Kapacita školy je 500 žiakov.

V budove teoretického vyučovania sa nachádza 18 kmeňových učební, v rámci nich 3 jazykové učebne. Škola taktiež disponuje 5 odbornými učebňami pre vyučovanie strojárskych a elektro predmetov. Všetky učebne sú vybavené v súlade s normatívom materiálno technického vybavenia, v odborných učebniach sú potrebné moderné učebné pomôcky pre výučbu.

V budove školy sa nachádza aj kabinet výchovného poradcu a podporného tímu a moderne vybavená zborovňa. Žiakom je k dispozícii školská šatňa . Sociálne zariadenia pre žiakov a zamestnancov budú čoskoro potrebovať celkovú renováciu ( neustále poruchy na rozvodoch) a úpravu aj pre imobilné osoby.

Priestory školy sú pravidelne opravované, avšak budova teoretického vyučovania trpí vážnymi statickými poruchami pod vplyvom nestabilného podložia a v krátkej dobe bude potrebná z tohto dôvodu rekonštrukcia základov a podložia, kde sa nachádzajú sociálne zariadenia, učebne a zborovňa.

Školské dielne - celá budova prešla komplexnou rekonštrukciou a modernizáciou nielen priestorov, ale aj zariadení. V súčasnosti škola disponuje úspornou modernou budovou, ktorá poskytuje výborné podmienky pre výučbu všetkých našich technických odborov. Nachádza sa tu školský autoservis, veľká dielňa ručného obrábania, novo vybavené dielne s konvenčnými aj CNS strojmi, ale aj učebne pre programovanie CNC strojov a PLC systémov. V blízkej budúcnosti budú škole dodané moderné učebné pomôcky pre výučbu pneumatických a hydraulických systémov.

Školská športová hala - aktuálne v nej prebieha komplexná rekonštrukcia, ktorej cieľom je odstrániť problémy s nestabilným podložím a celková modernizácia priestoru. Rekonštrukcia sa týka aj zázemia športovej haly a tu budú vybudované nové priestory šatní, sociálne priestory, kabinety, tribúna. Celá hala je bezbariérová , vhodná aj pre imobilných športovcov.

Budova internátu - škola v tomto školskom roku už neprevádzkovala školský internát na ubytovanie žiakov. Celá budova je však využívaná pre potreby školy. Na prízemí budovy sa nachádza spoločenská miestnosť s kapacitou 100 miest, školská posilňovňa, učebne a dokončuje sa nová úsporná plynová kotolňa a dočasne z dôvodu rekonštrukcie športovej haly je tu premiestnený aj školský bufet. Na 1. poschodí budovy sa nachádzajú kancelárie THP a riaditeľstva školy, ako aj kabinet školského psychológa, kancelária odborového zväzu a školský archív. Na 2.poschodí sú priestory vyčlenené pre školský žiacky parlament a pracovníkov informačnej služby. Ostatné priestory vrátane 3.a4.poschodia sú využívané v rámci podnikateľskej činnosti školy ako turistická ubytovňa. Tú aktuálne využívame na ubytovanie odídencov z Ukrajiny a pre ich potreby sme tu zriadili aj 2 nové kuchynky. Tieto priestory si vyžadujú rekonštrukciu, najmä výmenu všetkých rozvodov vody a rekonštrukciu všetkých sociálnych priestorov izieb, ako aj výmenu podlahovín na vyšších poschodiach.

Budova školskej jedálne - vnútorné priestory jedálne sú pekné, po nedávnej čiastočnej rekonštrukcii. Jej kapacita je 300 stravníkov. Avšak rekonštrukciu podlahy bude potrebovať kuchyňa a s ňou súvisiace sklady a kancelárie. Zrekonštruovali sme šatne pre zamestnancov . Celková budova však potrebuje komplexnú rekonštrukciu z dôvodu statických porúch podložia a taktiež je potrebné celú budovu zatepliť a vymeniť okná. . Strecha už bude čoskoro tiež v havarijnom stave a aj tá potrebuje zateplenie. V blízkej budúcnosti tu chceme dobudovať ďalšiu samostatnú plynovú kotolňu.

Budova Zváračskej školy - disponuje 10 pracoviskami pre výučbu zvárania. Celá budova však vyžaduje komplexnú rekonštrukciu vrátane vybudovania sociálnych zariadení a zateplenia, výmeny strechy a napojenia na vykurovací systém.

Budova centrálnej plynovej kotolne - po dobudovaní zvyšných decentralizovaných plynových kotolní pre jednotlivé školské budovy bude táto budova využívaná ako učebne . V súčasnosti však jej zastarané a poruchové, nehospodárne zariadenie musíme aj naďalej prevádzkovať, čo je značne nákladné.

Vonkajší športový areál - zahŕňa 2 tenisové kurty, asfaltové futbalové/basketbalové ihrisko, ľahkoatletický ovál - celý tento areál potrebuje nevyhnutne kompletnú rekonštrukciu, V súčasnosti je jeho časť využívaná ako cvičisko autoškoly.

Potreby a plánované úpravy :

Odkanalizovanie - ČOV školy - vyžaduje si komplexnú rekonštrukciu, resp. zvážiť napojenie školy na miestnu kanalizáciu

Školská jedáleň - v blízkej budúcnosti bude našou prioritou vybudovanie samostatnej plynovej kotolne pre túto budovu. Budova jedálne urgentne potrebuje výmenu a zateplenie strechy, ako aj obvodového plášťa. V priestore kuchyne je potrebné vymeniť podlahovinu, ktorá je už poškodená.

Všetky budovy školy ( mimo zrekonštruovanej budovy školských dielní a práve rekonštruovanej športovej haly) akútne potrebujú zateplenie plášťa budovy.

Budova školskej zváračskej školy potrebuje komplexnú rekonštrukciu.

Kompletnú rekonštrukciu a modernizáciu potrebuje aj vonkajší športový areál.

§ 2. ods. 1 k Informácie o oblastiach, v ktorých škola alebo školské zariadenie dosahuje dobré výsledky, o oblastiach, v ktorých má škola alebo školské zariadenie nedostatky, vypracované v súčinnosti s radou školy alebo s radou školského zariadenia, ak je zriadená

Úspechy a nedostatky

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:

Škola stabilne preukazuje vysokú kvalitu v rámci odbornej prípravy žiakov v spolupráci s regionálnymi zamestnávateľmi, či už v rámci systému duálneho vzdelávania, alebo školského systému vzdelávania. Na konci školského roka sme opätovne dokázali získať 1.miesto na výstave Mladý tvorca v rámci elektrotechniky, kde Ministerstvo hospodárstva ocenilo nami vytvorenú učebnú pomôcku pre mechatronikov. Tá vznikla prepojením šikovnosti a vedomostí našich žiakov a vyučujúcich. Naši absolventi nachádzajú svoje uplatnenie v praxi hneď po ukončení štúdia a sú zamestnávateľmi považovaní za žiadaných pracovníkov vo svojom odbore.

V škole je stabilne vysoký počet integrovaných žiakov, ktorým však škola vytvára vhodné podmienky pre ich vzdelávania za pomoci pedagogických asistentov a odborných zamestnancov ( špeciálnej pedagogičky, školskej psychologičky) v spolupráci s poradenskými centrami.

Personalistika

- kvalifikovaní učitelia, majstri a vychovávatelia, väčšinou ochotní pracovať aj nad rámec svojich povinností a ochotní ďalej sa vzdelávať

- scelený kolektív bez výrazných konfliktov

- efektívne pracujúci a zodpovedný manažment

- škola má k dispozícii aj podporný tím , ktorý pomáha integrovaným žiakom pri vzdelávaní, resp. pomáha riešiť vzťahové problémy v triedach a pod.

MTZ

-dobré priestorové vybavenie školy - učebne, dielne, ubytovacie zariadenie s vlastnou jedálňou a športoviská v spoločnom areáli v tichom prostredí na okraji mesta

-priebežná modernizácia vybavenia školy ( nové a modernizované učebne, zakúpené moderné učebné pomôcky)

-škola dokončila komplexnú rekonštrukciou školských dielní, ktoré sú vybavené najmodernejším výučbovým zariadením a súčasťou budovy je aj samostatná úsporná plynová kotolňa

- v škole aktuálne prebieha komplexná rekonštrukcia športovej haly a jej zázemia vrátane vybudovania tribúny pre divákov. V rámci tejto rekonštrukcie bude vybudovaná aj nová decentralizovaná plynová kotolňa pre budovu športovej haly, internátu a budovu teoretického vyučovania.

Zváračská škola - možnosť získania zváračského osvedčenia podľa EN metódami Z-M1, Z-G1,E-1 pre žiakov školy a záujemcov z okolia

Kvalitne spracované ŠKVP pravidelne aktualizované podľa potrieb praxe a platnej legislatívy

Spolupráca pri vzdelávaní žiakov s regionálnymi zamestnávateľskými firmami na princípoch duálneho vzdelávania

Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť:

Škola má akútny problém nahrádzať pedagógov odchádzajúcich do penzie a získavať nových kvalifikovaných pedagógov, najmä pre odborné predmety a odborný výcvik. Tento stav môže v krátkom čase ohroziť výučbu vo všetkých odboroch.

Návrh opatrení:

Škola sa snaží podporovať zamestnancov, ktorí sú ochotní sa vzdelávať a smerujeme ich k pedagogickej práci, neustále hľadáme prostredníctvom inzercie nových kolegov. Na tento problém sa však treba pozrieť celoplošne , lebo toto je problém nielen našej školy, ale celej krajiny a naše ministerstvo by malo urgentne začať hľadať cesty, ako zatraktívniť prácu pedagóga.

Napriek 2 rokom po ukončení dištančného vzdelávania pociťujeme u žiakov nárast u závislostí ( hlavne čo sa týka závislosti na mobiloch a ľahkých drogách) a vážnych psychických problémov ( depresie, agresivita, samovražedné sklony), ako aj ich zníženú schopnosť koncentrácie na štúdium a ochotu vzájomne spolupracovať. Vážne problémy vnímame aj v bežnom správaní žiakov, ktorí majú problém s rešpektovaním pravidiel slušnosti a akceptovaním nastavených pravidiel v Školskom poriadku.

Návrh opatrení:

- úzka spolupráca s odbornými poradenskými zariadeniami pri riešení vznikajúcich konfliktov-

- vzdelávania pedagógov s cieľom podporiť ich pri zvládaní zvýšených nárokov počas vyučovania

- kolektívne aktivity pre žiakov s cieľom zharmonizovať klímu v triedach a v škole, znovu nastaviť systém vzdelávania v súlade so Školským poriadkom .


Centrum poradenstva a prevencie Dolný Kubín

§ 2. ods. 4 a SŠ: Počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

ŠVVP na SŠ

Počet žiakov so ŠVVP: celkový počet žiakov so ŠVVP - 58 z toho 2 dievčatá

počet žiakov individuálne začlenených - skupina A - 56 z toho 2 dievčatá

počet žiakov individuálne začlenených - skupina C - 2

§ 2. ods. 4 b SŠ: Počet prijatých žiakov do prvého ročníka v školskom roku, v ktorom sa správa vypracúva

Prijatí žiaci

Počet prihlásených žiakov na prijímacie skúšky: súčet 135/ počet dievčat 1

Počet žiakov prijatých bez prijímacej skúšky: súčet 1/ počet dievčat 0

Počet žiakov prijatých po úspešnom absolvovaní prijímacích skúšok: súčet 84/ počet dievčat 1

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2023: súčet 67/ počet dievčat 0

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2023: súčet 67/ počet dievčat 0


 Gym 8.ročGym 6.ročGym 4.ročSOŠSOUOUInéSpolu
prihlásení---135---135
prijatí---67---67
% úspešnosti---49,62---49,62

§ 2. ods. 4 c SŠ: Počet prijatých prihlášok na vzdelávanie v strednej škole

Prihlášky na SŠ


názov odborupočet prihlášok 1.kolopočet prihlášok 2.koloz toho počet DSV
mechanik nastavovač1108
mechanik strojov a zariadení400
programátor OaZSaZ200
mechanik elektrotechnik PS820
mechanik elektrotechnik3300
mechanik mechatronik2806
autoopravár mechanik2000
nástrojár200
elektromechanik - ST1400
autoopravár elektrikár1103
    
Spolu133217
    
SPOLU 1.a 2. kolo135 17

§ 2. ods. 4 d SŠ: Počet uchádzačov, ktorí úspešne vykonali prijímaciu skúšku

Prijímacie skúšky

Prijímacie skúšky v školskom roku 2022/2023 sa uskutočnili v súlade s Kritériami prijímacích skúšok a v súlade s Usmernením pre riaditeľov stredných škôl k podmienkam pre konanie PS na stredné školy v roku 2023.

Termíny konania prijímacích skúšok:

1. termín 1. kola 4. máj 2023

2. termín 1. kola 9. máj 2023

2. kolo 20. jún 2023

Na prijímacie konanie bola menovaná komisia ako poradný orgán riaditeľky školy, ktorá spracovala a skontrolovala prihlášky na štúdium, splnenie podmienok uchádzača o štúdium v súlade s platnou legislatívou a kritériami prijímacích skúšok. Pripravila pre riaditeľku školy návrh na prijatie žiakov podľa stanovených kritérií pre jednotlivé učebné odbory, kde nie je potrebné konať pirjímacie skúšky. V odbore, kde sa môžu žiaci vzdelávať formou duálneho vzdelávania, títo sú prijímaní osobitne. Po ukončení 1. kola škola zverejnila poradie prijatých žiakov na svojej webovej stránke a na vchodových dverách školy - zverejnené boli pod kódmi pridelenými uchádzačom. Taktiež boli zverejnené aj odbory s voľnými miestami a dátum konania 2. kola prijímacích skúšok. Po ukončení 2. kola boli tiež zverejnené voľné miesta v odboroch.

§ 2. ods. 4 e SŠ: Zoznam študijných odborov a zoznam učebných odborov a ich zameraní, v ktorých škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie; ak ide o strednú odbornú školu, uvádza sa aj informácia, že ide o odbor vzdelávania, v ktorom sa odborné vzdelávanie a príprava uskutočňuje v systéme duálneho vzdelávania

Odbory

TriedaŠtudijný (učebný) odborZameranie
I.Aa2487 H autoopravármechanik
I.Bae2487 H autoopravárelektrikár
I.Be2683 H elektromechaniksilnoprúdová technika
I.Bn2423 H nástrojár 
I.Cmn2411 K mechanik nastavovač 
I.Cp2426 K programátor obrábacích a zváracích strojov a zariadení 
I.Eme2697 K mechanik elektrotechnik 
I.Emep2697 K mechanik elektrotechnikpočítačové systémy
I.Emm2679 K mechanik - mechatronik 
II.Aa2487 H autoopravármechanik
II.Ae2683 H elektromechaniksilnoprúdová technika
II.An2423 H nástrojár 
II.Cmn2411 K mechanik nastavovač 
II.Cp2426 K programátor obrábacích a zváracích strojov a zariadení 
II.Dmm2679 K mechanik - mechatronik 
II.Eme2697 K mechanik elektrotechnik 
II.Emep2697 K mechanik elektrotechnikpočítačové systémy
III.Aa2487 H autoopravármechanik
III.Be2683 H elektromechaniksilnoprúdová technika
III.Bn2423 H nástrojár 
III.Cmn2411 K mechanik nastavovač 
III.Cp2426 K programátor obrábacích a zváracích strojov a zariadení 
III.Eme2697 K mechanik elektrotechnik 
III.Emep2697 K mechanik elektrotechnik - počítačové systémy 
III.Emm2679 K mechanik - mechatronik 
IV.Cmn2411 K mechanik nastavovač 
IV.Cp2426 K programátor obrábacích a zváracích strojov a zariadení 
IV.Eme2697 K mechanik elektrotechnik 
IV.Emm2679 K mechanik - mechatronik 

§ 2. ods. 4 f SŠ: Výsledky hodnotenia žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania

Klasifikácia tried

TriedaANJAPIAPMAUTAZAASVAUOCESCAECVFCVMCITDEJDOADPR
I.Aa2,5     2,43        
I.Bae2,86     3,14        
I.Be3,25              
I.Bn3,33              
I.Cmn2,38              
I.Cp2              
I.Eme1,8              
I.Emep2,33              
I.Emm2,17              
II.Aa3,41     2,33      2,5 
II.Ae2,29              
II.An3              
II.Cmn2,83              
II.Cp2,5              
II.Dmm2,07              
II.Eme2,5  2,42           
II.Emep1,89 1,56        2,11   
III.Aa2,89     2,95      2,68 
III.Be3,6              
III.Bn3,43              
III.Cmn2,61           1,67  
III.Cp3,25           2,17  
III.Eme3,14           1,55  
III.Emep2,25          2,82  
III.Emm2,22           1,58  
IV.Cmn2,57              
IV.Cp3,67              
IV.Eme3,2              
IV.Emm2,38              

TriedaEKLEKOEOREPOELNESPELEELIETSELKELGEZMESVETVFYZ
I.Aa             13,07
I.Bae      2,14       3,29
I.Be         2,38    2,88
I.Bn              3
I.Cmn             12,75
I.Cp             12,78
I.Eme         32,5   2,6
I.Emep         3,112,33   2,44
I.Emm         1,921,92  12,08
II.Aa 3,11       2,94     
II.Ae    3,293,433,29        
II.An               
II.Cmn             12,75
II.Cp             13
II.Dmm    2,21 2,86      1,22,36
II.Eme    2,83 3,58      23,17
II.Emep    1,56 2,22       2,11
III.Aa 3,21       3,42     
III.Be 3,2  3,23,4  2,2      
III.Bn 2,93             
III.Cmn              3,06
III.Cp              3,17
III.Eme    2,732,823,09       3,82
III.Emep    2         2,6
III.Emm     2,172,67       3
IV.Cmn 2,9            2,86
IV.Cp 2,89            3,56
IV.Eme 2,63  3,53,38  3     3,5
IV.Emm 2,09   1,911,55 1,27     2,64

TriedaGRSINFKMUKOMKAJKNJLGGMNZMKTMATMNKMNIMOVNBVNST
I.Aa 2,21       2,57   1,23 
I.Bae 2,86       2,86   1,29 
I.Be 2,5       2,38   1,13 
I.Bn 2,33       2,67   1 
I.Cmn 1,38       2,25   1 
I.Cp 1,67       2,44   1 
I.Eme 2,2       2,7   1 
I.Emep 2,22       3,22   1 
I.Emm 1,75       2,42   1,2 
II.Aa         2,59     
II.Ae         2,86     
II.An         3,25    3,25
II.Cmn         3,25   1,1 
II.Cp         3,5   1,2 
II.Dmm         2,36   1 
II.Eme1,58        3,33   1 
II.Emep         2   1 
III.Aa         2,58     
III.Be2        3,6     
III.Bn         2,79    3,21
III.Cmn1,83        2,89     
III.Cp1,5        3,17     
III.Eme         3     
III.Emep         3,4     
III.Emm1        2,52,17    
IV.Cmn1,76        2,86 1,86   
IV.Cp1,44        3,56     
IV.Eme         3,13     
IV.Emm1        2,361,64    

TriedaNASNEJOBNPRXODKOVYODYORVPOGPCIPČOZPDZPROPCMSWW
I.Aa     2,5         
I.Bae     1,29         
I.Be     2         
I.Bn     1,671        
I.Cmn  1,38  1,88         
I.Cp  1,56  2,33         
I.Eme  1,5  1,3         
I.Emep  2,11  1,67         
I.Emm  1,67  1,75         
II.Aa     1,83         
II.Ae     3         
II.An     1,25       2,25 
II.Cmn     1,08       2,42 
II.Cp     1      2,5  
II.Dmm     1,36         
II.Eme     1,75         
II.Emep     1,22         
III.Aa  3,32  1,74         
III.Be  1,2  2,2         
III.Bn  1,07  1,86         
III.Cmn     1,22       1,89 
III.Cp     2      2,42  
III.Eme 3,5   1,55         
III.Emep 4   1,4   1  1,6 2,4
III.Emm 2,67   1,17         
IV.Cmn     1,24       2,19 
IV.Cp     1,11      1,44  
IV.Eme 3,33   1         
IV.Emm 2   1         

TriedaPSYRVEREERUJSJLKMMSVSSPRSTTSTVSTZSTNSURSQKTNI
I.Aa    2,57  12,43      
I.Bae    2,29  12,71      
I.Be    2,13  1       
I.Bn    2  23,67      
I.Cmn    2,13  11,88  2   
I.Cp    2,44  11,56  2,33   
I.Eme    2,7  1       
I.Emep    2,33  1       
I.Emm    2  1   1,92   
II.Aa    2,82  1       
II.Ae 3,71  3  1,14       
II.An    3,25  13,25      
II.Cmn    2,5  11,83      
II.Cp    3  12,17  3   
II.Dmm    2,07  1,292,21  2,5   
II.Eme    2,67  1       
II.Emep    1,67  1       
III.Aa    2,58  1,05       
III.Be 3,8  3  2,8       
III.Bn    2,57  1,363      
III.Cmn    3,11  1      2,78
III.Cp    3,5  1,08      2,92
III.Eme 3,27  3  1,18       
III.Emep    3  1       
III.Emm    2,58  12,42      
IV.Cmn    3,14  1      2,05
IV.Cp    3,78  1      2,22
IV.Eme 3,63  3,25  1       
IV.Emm    2,45  1       

TriedaTCKTICTMNHWWTQSTECTMOTOOTSVTČOZTRHUSPVMRVYTVKF
I.Aa2,07       1,36      
I.Bae2,57       1      
I.Be1,75    2,88  1      
I.Bn3,33       1      
I.Cmn1,88    2  1,13      
I.Cp2    2,33  1,22      
I.Eme1,6       1,2      
I.Emep1,89       1,89      
I.Emm2,58       1,25      
II.Aa1,94       1,24      
II.Ae        1,57      
II.An3,25       2      
II.Cmn1,75    2,67  1      
II.Cp2,17    2,17  2      
II.Dmm1       1,14      
II.Eme        1,08      
II.Emep   1,56    1,22      
III.Aa        1,65 1,05    
III.Be        1,4      
III.Bn2,14       1,64      
III.Cmn     2,56  1,19      
III.Cp  2,75  3  1,08      
III.Eme        1,36      
III.Emep   1,6    2,6      
III.Emm        1      
IV.Cmn     2,86  1,3      
IV.Cp 2,78   3  1      
IV.Eme        1,13      
IV.Emm        1,09      

TriedaVKSVYUZLRZEKZAEZMLZYT
I.Aa  2,79 2,57  
I.Bae  2,71 2,57  
I.Be       
I.Bn  2    
I.Cmn       
I.Cp       
I.Eme       
I.Emep       
I.Emm       
II.Aa       
II.Ae       
II.An       
II.Cmn       
II.Cp       
II.Dmm       
II.Eme       
II.Emep       
III.Aa       
III.Be       
III.Bn       
III.Cmn       
III.Cp       
III.Eme       
III.Emep       
III.Emm       
IV.Cmn       
IV.Cp       
IV.Eme       
IV.Emm       

Prospech žiakov

TriedaPočetVyznamenaníVeľmi dobreProspeliNeprospeliNeklasifikovaníSprávanie 2Správanie 3Správanie 4
I.Aa1405900000
I.Bae701600000
I.Be802600000
I.Bn300300001
I.Cmn814300000
I.Cp913500000
I.Eme1032500000
I.Emep903600000
I.Emm1242600000
II.Aa18131400000
II.Ae601320000
II.An400400000
II.Cmn1206600000
II.Cp601500000
II.Dmm1443700101
II.Eme12021000000
II.Emep942300000
III.Aa19021700100
III.Be500500003
III.Bn1405900201
III.Cmn18331200000
III.Cp12021000100
III.Eme11011000200
III.Emep501400000
III.Emm1232700000
IV.Cmn21161400000
IV.Cp902520000
IV.Eme810610000
IV.Emm1117300000

§ 2. ods. 4 g SŠ: Výsledky úspešnosti školy pri príprave žiakov na výkon povolania

Úspešnosť školy pri príprave žiakov


externá časť maturtinej skúšky
predmetúroveňpočet žiakovpriemerná úspešnosť 
Slovenský jazyk a literatúra 4943,44 
Anglický jazykB13752,43 
Nemecký jazykB1535,0 
     
Písomná forma internej časti    
Predmetúroveňpočet žiakovpriemerná úspešnosť 
Slovenský jazyk a literatúra 4956,86 
Anglický jazykB13767,70 
Nemecký jazykB1570,0 
     
Ústna forma internej časti MS    
predmetúroveňpočet žiakovpriemerná úspešnosť 
Slovenský jazyk a literatúra 462,48 
Anglický jazyk 402,13 
Nemecký jazyk 62,67 
Teoretická časti odbornej zložky 462,22 
Praktická časť odbornej zložky 481,88 
     
Záverečné skúšky počet žiakovprospelipočet žiakov,ktorí nekonali ZS
Autoopravár mechanik 19172
Nástrojár 14140
Elektromechanik 550

§ 2. ods. 4 h SŠ: Výsledky uplatniteľnosti žiakov na trhu práce alebo úspešnosti prijímania žiakov na ďalšie štúdium

Uplatnenie žiakov

 

 

Kód odboru

 

Kód a názov študijných a učebných odborov 

Ukazovateľ

celkový počet absolventov

počet žiakov ďalšieho štúdia

počet zamestnaných žiakov

počet evidovaných nezamestnaných žiakov k

 31. 08. 2023

2411 K

Mechanik nastavovač

21

6

15

0

2413 K

Mechanik strojov a zariadení

0

0

0

0

2426 K

Programátor OaZSaZ

9

1

7

1

2697 K

Mechanik elektrotechnik

8

0

8

0

2679 K

Mechanik mechatronik

11

1

10

0

2487 H 01

Autoopravár mechanik

18

1

10

7

2423 H

Nástrojár

13

0

13

0

2683 H 11

 Elektromechanik ST

7

0

7

0

Spolu:

87

9

70

8

§ 2. ods. 5 a Informácie o finančnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy alebo školského zariadenia podľa osobitného predpisu

Finančné a hmotné zabezpečenie

1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov - 1 222 582,00 Eur

...

2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť -- 0

...

3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít

3 738,00 Eur,

čerpanie Ekonomická klasifikácia 610 a 620 Mzdy a poistné -- 541,00 Eur,

Ekonomická klasifikácia 630 Tovary a služby -- 3 197,00 Eur.

...

4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít -- 4 880,00 Eur,

čerpanie Ekonomická klasifikácia 630 Tovary a služby -- 4 880,00 Eur.

...

5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov -- 0

...

§ 2. ods. 5 b Informácie o aktivitách školy alebo školského zariadenia, ktoré realizuje pre deti alebo pre žiakov v ich voľnom čase

Voľnočasové aktivity

Názov záujmového krúžkuPočet detíPočet skupínVedúci
Spracovanie informácií pomocou PC161Mgr. Ptačinová
Turistický krúžok171Ing. Urban
Biblický krúžok151Mgr. Dánaiová

§ 2. ods. 5 c Informácie o spolupráci školy alebo školského zariadenia s rodičmi detí alebo žiakov alebo s inými fyzickými osobami, ktoré majú deti alebo žiakov zverené do osobnej alebo pestúnskej starostlivosti

Spolupráca školy s rodičmi

Rodičia majú možnosť ovplyvňovať aktivity a chod školy prostredníctvom svojich zástupcov v rade školy alebo v rámci orgánov ZRPŠ, ktoré sú pravidelne dopĺňané novými členmi. Taktiež sa škola snaží v spolupráci s rodičmi odstraňovať negatívne prejavy žiakov v rámci výchovy a vzdelávania, kedy triedni učitelia alebo vedenie školy konzultujú s rodičmi problémy žiakov a hľadajú možnosti nápravy.

Spolupráca školy s rodičmi v tomto školskom roku prebiehala s rodičmi aj telefonicky, alebo mailovou komunikáciou. Neskôr sme čoraz viac využívali na komunikáciu s rodičmi, najmä v urgentných prípadoch, aj školské aplikácie EduPage a MS Teams, aby sme spoločne s rodičmi dokázali žiakov motivovať k pravidelnému štúdiu.

Záver

Vypracoval: Jana Pukančíková

V Dolnom Kubíne, 20. októbra 2023

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa:

Vyjadrenie rady školy

Rada školy pri SOŠP Dolný Kubín-Kňažia jednohlasne odsúhlasila Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti za školský rok 2022/2023 a nemá žiadne námietky.

Schválenie zriaďovateľom školy

črd